Joga Vasišta apie protą ir beribę Sąmonę

Protą galima palyginti su vandenynu ir visa jo būtybių įvairove. Jo paviršiuje pasirodo ir dingsta įvairaus dydžio raibuliai ir bangos. Maža banga mano, kad ji maža, didelė - kad ji didelė. Nuo vėjo lūžtanti banga galvoja, kad ją sunaikino. Viena banga mano, kad ji šalta, kita - kad šilta.Tačiau tai niekas kitas, tik vandenyno Vanduo. Galima teigti, kad bangų jame nėra, yra tik vandenynas. Tačiau teisinga ir tai, kad bangos egzistuoja.

Vienintelis tikrai esantis dalykas yra absoliuti Sąmonė. Jos galimybės neribotos. Jos neaprėpiamos savybės natūraliai pasireiškia kaip begalinė Visatos įvairovė. Įvairovė egzistuoja tik tavo vaizduotėje, be tavęs nėra ir jos. Pripažink šią Tiesą visam laikui: "Visa yra tik beribė Sąmonė". Kaip bangos neatsiejamos nuo vandenyno, taip visi šie dalykai neatskiriami nuo beribės Sąmonės. Kaip sėkloje slypi viso Medžio potencija, taip Sąmonėje amžinai egzistuoja visa Visata. Kaip iš Saulės Šviesos randasi įvairiaspalvė vaivorykštė, taip visa šį įvairovė gimsta iš Vienio. Kaip gyvas voras išaudžia negyvą voratinklį, taip iš beribės Sąmonės išnyra šis išoriškai negyvas visatos vaizdas.

Kaip šilkverpis, vydamas kokoną, susiverpia sau kalėjimą, taip beribė Sąmonė įsivaizduoja Visatą ir joje įstringa. Tačiau kaip dramblys lengvai išrauna kuolelį, prie kurio yra pririštas, taip "aš" išsivaduoja iš savo paties pančių. "Aš" esu tai, kuo save laikau. Dievui nėra nei Laisvės, nei nelaisvės. Nė nežinau, kaip atsirado ši pančių ir išsilaisvinimo samprata. Nėra nei Laisvės, nei nelaisvės. Yra tik beribė egzistencija, tačiau ją užstoja trumpalaikė (būsena). Iš tiesų tai yra stebuklas, arba didžioji iliuzija.

Tuo pačiu metu, kai beribėje Sąmonėje atsiranda protas, joje taip pat iškyla ir egzistuoja įvairovės koncepcija. Todėl šioje visatoje egzistuoja įvairios dievybės ir begalė gyvūnijos rūšių. Vienos jų gyvena ilgai, kitos trumpai, vienos yra didelės, kitos mažos, vienos laimingos, kitos nelaimingos. Visos šios gyvos būtybės yra tik beribės Sąmonės įsivaizdavimas: vienos sau atrodo kvailos ir nelaisvos, kitos mano esančios apsaugotos nuo kvailybės, dar kitos - visiškai laisvos."

Komentarų nėra: