Šiandien, atrodo, kad kiekviena Tauta turi savo Tėvynę. Tačiau
vienos Tautos yra sėslios ir linkusios į pastovumą, o kitos klajoklės,
nerimstančios.
Sėsli Tauta gyvena didesnėje santarvėje su Gamta. Klajoklė linkus Gamtos tvarką laužyti.
Sėslios Tautos Žmogus yra darnus, klajoklės – ne. Sėslusis –
nereiklus, saikingas, kuklus, ramus, besidžiaugiąs savo Dvasios turtu.
Klajoklis reikalauja įmanomo ir neįmanomo, besaikis ir visad
nepatenkintas, nuolat ieškąs naudos.
Todėl sėslios Tautos Žmonės laikomi labiau atsilikę, o klajokliai – labiau išsivystę. Tačiau tai tik paviršutinis vertinimas.
Kai kurios Tautos akivaizdžiai siekia turto, materialių gėrybių,
lengvai iškeičiamų į kitas gėrybes. Šis siekimas tuo didesnis, kuo
mažiau saitų Žmogus beturi su Tėvyne. Atrodo, jog savo Žemės po kojų
nebejaučiančio Žmogaus Sąmonėje sukyla aistra susižerti į rankas kuo
daugiau turtų. Tėvynės neturėjimas išugdė materialistinį mąstymą.
Ryškūs skirtumai tarp Tėvynę turinčių Žmonių ir betėvynių.
Ypatinga būsena, vadinama Tėvynės ilgesiu, juos skiria. Ji būdinga tik Tėvynę turintiems.
Kiekvienos srities, kiekvieno krašto Žemės jėgos savitai pulsuoja.
Todėl skiriasi kraštovaizdis, augmenija ir gyvūnija. Tos jėgos savaime
veikia ir Žmogų, ir juo stipriau, kuo daugiau jo Giminės kartų yra
susijusios su Tėvynės Žeme.
Todėl Tėvynę turintį Žmogų svetimoje šaly apima keistas jausmas, tartum išsekimas, tartum bejėgiškumas.
Tėvynę turintys Žmonės Gyvenimo dvasinį turinį, visą Gamtos Gyvybę ir būtį patiria giliau ir esmingiau nei keliautojai ir
atsikėlėliai. Dar daugiau, jie jaučiasi suaugę su pirmine kosmoso
priežastimi. Jie yra tikintys.
Ištrauka iš Vydūno Knygos "Septyni šimtmečiai Lietuvių – vokiečių santykių"
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą