Plačiai žinomas posakis „sveikame kūne sveika Siela“ paprastai taip ir suprantamas – rūpinkis kūno Sveikata, ir būsi sveikas ir laimingas. Materialistiška ir prarandanti Tikybos likučius vartotojiška visuomenė sutrumpino senų laikų lotynišką posakį „orandum est, ut sit mens sana in corpore sano“ – „melskitės, kad būtų sveikame kūne sveika Siela“, atmesdama Maldą kaip atgyveną.
Trumpai prisiminkime, ką apie Sveikatą išmano šių laikų mokslas. Jau nuo praėjusio šimtmečio vidurio galioja Pasaulio sveikatos organizacijos apibrėžimas:„Sveikata yra visiškos fizinės, protinės ir socialinės gerovės būsena, o ne tik ligos arba negalios nebuvimas“. Lietuviški šaltiniai pateikia ir kitokius variantus: „Sveikata – tai fizinė, dvasinė ir socialinė gerovė“, „Sveikata – asmens ir visuomenės fizinė, dvasinė ir socialinė gerovė“. Šie apibrėžimai jau atveria galimybę ir platesniam Žmogaus supratimui, religijų skelbtam nuo seniausių laikų – Žmogus yra Dvasia, Siela ir kūnas. Vydūnui toks trejopas Žmogaus supratimas su vyraujančiu dvasiniu pradu yra aiški tikrovė, jam Sveikata yra „netrukdomas veikimas gyvojo pavidalo esmės [Dvasios], nestabdomas kūrimo vyksmas.“ Tokiu supratimu grindžiama visa Vydūno Sveikatos filosofija.
Parengta pagal http://vydunodraugija.lt/2013/09/sveikata-ir-tikyba-vyduno-filosofijoje/
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą