Naujas modulinis Žmogaus tipas - Darnos Žmonės

Artimiausius šimtmečius būtent šiam tipui priklauso Žmonijos ateitis.

Pasitelkus ezoterinę Darnos Žmonių visuomenės apibūdinimo potekstę, jai artimiausia būtų Dž. R.R. Tolkino kūriniuose aprašytoji elfų padermė. Jie - geresnės, žmoniškesnės, tauresnės žmonijos rasė, išreikškianti geresnės Žmonijos, tokia, kokia ji galėtų ir derėtų būti, lūkestį. Tai naujas modulinis Žmogaus tipas Pasaulyje, kurio misija - Darnos palaikymas ir užtikrinimas. Išskirtiniai: dorovingumas, proto aštrumas, Dvasios stiprybė, kūno ir sielos blaivumas, taurumas - pagrindinės savybės, leidžiančios atskirti Darnos Žmogų. Darnos Žmones per šią prizmę galima apibūdinti taip:


  • Jų vertybės: Dora, Darna, kilnumas, ištikimybė, taurumas, grožis, drąsa, stiprybė.
  • Jie kitiems atrodo paslaptingi, didingi, gražūs, dori.
  • Jie turi tam tikrų gebėjimų ir galių, kuriuos norėtų turėti dauguma Žmonijos, ir per juos atsiskleidžia tokio turėjimo Grožis, pavojai ir sielvartas.
  • Jiems daug dirbti, kad pragyventų, nereikia, todėl nemažai laiko jie gali skirti menui ar mokslui.
  • Gyventi toje pačioje vietovėje kelis tūkstantmečius galima tik tuo atveju, jei vietovė bus neniokojama, gerbiama. Jie taip ir elgiasi, nors, esant reikalui, kerta Medžius ir medžioja. Nemaža jų vegetarai.
  • Jie turi ydų bei silpnybių, tačiau visgi yra Doros būtybės.
  • Pas Juos nėra jokių kulto apraiškų – tik vakarinės giesmės, dvelkiančios sakralumu, bet panašesnės į poeziją, o ne į maldavimą.
  • Jie mėgsta puotas, tačiau sugeba gerai kovoti.
  • Jie gražiausi iš žemiškųjų būtybių, aukšto ūgio, stiprūs, grakštūs.
  • Jų balsai melodingesni nei kitų.
  • Jų Dvasia daug geriau valdo kūną nei kitų Žmonių.
  • Jie gali daug ištvermingiau siekti tikslo, ilgai kentėti stiprų fizinį skausmą, pagyti po sužeidimų, nuo kurių žūtų kiti žmonės, neserga. Jie atstovauja meniniam, estetiniam ir grynajam moksliniam žmoniškosios prigimties aspektams, pakylėtiems į aukštesnį lygmenį, nei iš tikrųjų matoma Žmonėse;
  • Jie gerai sutaria su gyvūnais, naudodamiesi Žiniomis ir Kalba.
  • Jų gyvenvietės – maži miesteliai ir sodybų dariniai. Šie miestai estetiniu ir švaros požiūriais nepalyginamai tobulesni už dabartinius ar viduramžių Žmonių miestus. Jie net pertvarkydami savo aplinką išlaiko darnius santykius su ja.
  • Jų Vyrai ir Moterys suvokiami kaip lygūs ir lygiateisiai.
  • Jie dažnai gamina muzikos instrumentus ir kuria muziką, paprastai jie – poetai, kalbų tyrėjai ir žodžių išradinėtojai, miškininkai.
  • Jie neretai paklūsta ne besąlygiškiems įstatymams, o sveikam protui.
  • Jų bendruomenėse įsišakniję seni papročiai bei apeigų tradicijos.
  • Jie atstovauja romantiką, mistiką, gamtosaugą ir grynąjį bei taikomąjį meną.
  • Jų pasaulėjauta gali pasireikšti polinkiu nagrinėti globalines teorijas, netgi mistines, kurti, bei pasaulėžiūros sistema, neapsiribojančia vienu mokymu, tarkim, krikščionybe.
  • Žmonės sulaikę kvapą žvelgia į švytinčius Juos, o Jie tokie turbūt jau tūkstančius metų.
  • Jiems būdingas kūrybiškumas ir siekis tirti pasaulį. Jie mažiau nei kiti žmonės domisi savimi ir labiau įsigilina į nagrinėjamus reiškinius.
  • Jiems būdinga ir intuicija, ir skeptiškumas, ir gebėjimas analizuoti, ir matyti visumą.
  • Jie – ne tik meninio, bet ir grynojo mokslinio požiūrio atstovai. Todėl jiems būdinga abiejų smegenų pusrutulių veiklos harmonija, ir modelio, ir eksperimento svarbos suvokimas.
  • Jie nebūtinai visą laik kuria ar veikia ką nors kita. Jie gali žengti žydinčion pievon ir kone pamiršti savo žygio tikslą, gali valandas sustingę žvelgti į mylimosios akis.
  • Jie gali dainuoti taip, kad kiti išvys savo akimis tai, apie ką dainuojama.
  • Pomirtinis Gyvenimas Jiems nėra sfera, apie kurią niekas nieko nežino, o tik kažkuo tiki. Jie žino, kad mirusieji sugrįžta, jų išmintingieji gali paaiškinti Jiems, kas vyksta, kai pastarieji netenka kūnų.
  • Esminiai žmonių religiniai ir filosofiniai klausimai Jiems nėra nei religiniai, nei filosofiniai, jie savaime suprantami.
  • Visata Jiems tokia suprantama, jog nėra reikalo filosofuoti.

6 komentarai:

Nagual rašė...

Tai manote, jog fantastinių knygų autorius gali tapti sielos vedliu? :D
Ir apskritai, kodėl šiame puslapyje negalima komentuoti negavus jūsų, šito puslapio kūrėjo, "patepimo"? :) Labai jau nerimta

Raimundas Bakutis rašė...

Mielas Nagual,
Jei turite omenyje Tolkiną, tai, manau, kad tai vienas rimčiausių rimtosios fantasy Kūrėjų. Jo kūriniuose nemaža įdomios medžiagos socialiniais, pasaulėžiūriniais ir etiniais klausimais, įdomios vizijos. Nekalbant apie morfologines, etimologines, lingvistines jo Kūrybos puses, kurios visapusiškai praturtintų kiekvieną rimčiau besidomintį šiais dalykais. Rimti istorikai labai rimtai studijuoja tiek Tolkino, tiek kitų istoriografų, fantasy Kūrėjų kūrinius, nes tai praplečia vaizduotę, teikia peno pamąstymams, turtingesnėms įžvalgoms.
Jei atidžiai skaitėte straispnį, tai jame paminėta ezoterinė vizijos potekstė (poteksčių yra ne viena), kuriai artimiausia būtų būtent Tolkino išreikšta elfų idėja, gerokai besiskirianti nuo kituose mitologiniuose šaltiniuose pavaizduotų elfų. Tad į jūsų pirmą klausimą manau, kad galima atsakyti: įvairūs Kūrėjai gali padėti pasukti galvą tam tikros teorijos link..
O į antrą klausimą atsakau paprasčiausiai: norint išvengti "spaminimo", "trolinimo" ir keikimosi. Nežinau, ar tai rimta ar ne, bet tokia yra pagrindinė tokio nustatymo mintis.
AČIŪ JUMS UŽ KOMENTARĄ

Indraja rašė...

Matau, mano senas tekstas pravertė :)

Raimundas Bakutis rašė...

Labai pravertė, Indraja :) Ačiū u- puikias įžvalgas ir apibūdinimus. Jei norėtumėte būti paminėta straipsnyje, parašykite savo vardą ar pavardę, įkelsiu nuorodą, kad jis parengtas pagal jūsų informaciją

Anonimiškas rašė...

Labai smagu, kad domitės lietuvių kultūra, tradicijomis, šaknimis, vertybėmis, tik labai norėtųsi, kad viso to mūsų paveldo nesuplaktumėte su mums visai svetima kultūra, tos visos jogiškos maldos, pasibaigiančios om ir pan. yra gana svetima lietuviškai kultūrai. Medžiai, gyvūnai, dangaus kūnai ir reiškiniai darė įtaką lietuvių dvasiniam gyvenimui. Bent jau aš kiek pamenu, ypač medžiai, net posakis yra, kad žmogus turi per savo gyvenimą pasodinti medį, pastatyti namą ir užauginti vaiką. Tai bent jau mano šeimoj išlikusi ši tradicija - gimus vaikui pasodinti jam medį. Aš turiu savo medį, mano vaikas turi savo medį. Tiesiog tai mums yra svarbu - tarsi turėti kažkokius sielos namus.

mante rašė...

mante
O man labai patiko ideja elfus is Tolkino knygos imti kaip pavyzdi zmonijai,galu gale visos pasakos kurios atrodo kaip fantazija yra giliai paslepta senoliu ismintis,kurios mes jau deja nesuprantame.